Manapság se szeri, se száma a szakmai összejöveteleknek, ám ezek igen sokszínűek. Még azonos típusú esemény megrendezésekor sem találkozunk ugyanazokkal a rendezvényjegyekkel. Ha csak a résztvevők számát, a rendezvény jellegét vesszük is górcső alá, más-más kívánságoknak és feltételeknek kell megfelelni.
A rendezvényeket is a múltból hoztuk
A konferenciák nem új keletűek, már az ókori Egyiptomban is rendeztek különböző összejöveteleket. Sok esetben az azonos gondokra, kihívásokra, közös célok meghatározására kerestek megoldásokat, és a konferenciák, szakmai rendezvények ezen célja a mai napig fennmaradt. A hazai történelem egyik legjelentősebb rendezvénye az 1896-os millenniumi kiállítás volt, ahol a kereskedelmi, a gazdasági, a hadiügy, a haditengerészet képviselői is jelen voltak már. Az üzleti rendezvények már az első világháború után, de inkább a másodikat követően az Amerikai Egyesült Államokban kezdődtek. A háború utáni első években Közép-Európában és Kelet-Európában a rendezvények a pártrendezvényekre és a központi állami hatalom összejöveteleire, szakkiállításokra és konferenciákra korlátozódtak. Azóta megváltozott és kibővült a világ.
Egyik sem olyan, mint a másik
Mivel minden rendezvénynek más és más a célja, témája, hangulata, közönsége, ezért mindegyik külön figyelmet és lebonyolítást kíván.
Ha ajánlatot szeretne kérni, kérem kattintson ide!
A Konferencia
Szigorú napirend és program jellemzi, alapvetően problémamegoldó ülés. A házigazda általában magas rangú, a témában hiteles személy. A konferencia szervezése nagy körültekintést igényel, hiszen nagyobb létszámú eseményeknél gondoskodni kell a külföldi vendégek elszállásolásáról, valamint a konferenciavacsora megszervezéséről. Ha nemzetközi eseményről van szó, akkor tolmácsra is szükség lehet. A létszámtól függ, hogy hány ülésteremre, illetve szállodai szobára lesz szükség. A résztvevők száma dönti el azt, hogy hány ülésteremre, illetve szállodai szobára lesz szükség.
Tudományos konferencia
Nem nyereségorientált összejövetel, tudományos célokat szolgál. Megszervezésétől az információáramlás gyorsulását, a kutatási eredmények publikálását, megvitatását várják és céljuk az, hogy az eredményeikkel az emberiséget, a világ haladását szolgálják.
Üzleti konferencia
Gyors anyagi előnyöket várnak tőle, amit állandóan változó, gyors sebességgel fejlődő eredményeknek a gazdasági élet vérkeringésébe juttatását követeli meg, azért, hogy az adott vállalat talpon tudjon maradni a világgazdaságban.
Kongresszus
A rendezvények királynője. A kongresszus egy politikai, szakmai, kulturális, vallási, vagy jól körülhatárolható érdeklődésű csoport több száz vagy akár ezer képviselőjének rendszeres találkozási formája. Nem nyílt, vagyis meghívásos alapon csak a kongresszust szervező szervezet tagjai vehetnek részt rajta. Általában évente rendezik meg, egyetlen téma megvitatására hívják össze.
Corporate meeting – testületi ülés
Ez jellemzően kis létszámú, 50 fő alatti rendezvény, ám igen elegáns. A részvevőknek VIP, azaz nagyon különleges bánásmód jár, sokszor különleges intézkedéseket igényel a helyszín biztosítása. A helyszín általában valamilyen csendes környezet, ahol szabadidős programok is elérhetők, a feszített munkatempóból adódó feszültség enyhítésére.
Ülés, meeting
Ez is egy szakmai, ám közepes nagyságú összejövetel. Elrendezését tekintve a kis létszámú elnökség és a hallgatóság egymással szemben ül, a témákhoz jelentkezés alapján lehet hozzászólni. Lehet rendszeres, de alkalmi jellegű is.
Tréning
Itt kisebb-nagyobb csoportok számára szerveznek oktatást, vagy továbbképzést. Intenzív munkaülésnek számít, és egyre felkapottabb rendezvényforma
Workshop
Ez egy nagyobb ötletelés. A workshop eredeti jelentése műhely, vagyis a mai életben egy adott szakterület iránt érdeklődő emberek találkozóját hívják így, melynek célja, hogy közös munkával valami újat – általában szellemi terméket – hozzanak létre az adott témában.
Sajtótájékoztató
Elnevezésének megfelelően valóban arra szolgál, hogy a sajtó képviselőit tájékoztassák, szinte bármiről, ami a nagyközönség vagy a szakma részéről érdeklődésre tart számot. Ezek lehetnek – a teljesség igénye nélkül – tárgyalások, konferenciák, vásárok, kiállítások, szakmai bemutatók, vállalati évfordulók vagy kitüntetések átadása kapcsán. Ha több országból érkeznek újságírók a rendezvényre, akkor már sajtóértekezletről, sajtókonferenciáról beszélünk.
Kiállítás
Mérete roppant változó lehet, de általában nagyobb eseményekről beszélünk ilyenkor. Ez az eladás ösztönzésének egyik módja, amely lehet vásár, kiállítás, szakkiállítás, szalon, expo és szak-világkiállítás.